هدف از تولید مکمل‌ها

مکمل

مکمل های غذایی (مکمل‌های رژیمی یا تغذیه ای) با هدف تامین موادی که به میزان کافی از غذا دریافت نشدهف تولید می شوند. این مکملها انواع مختلفی دارند و شامل ویتامین ها ، مواد معدنی، گیاهان دارویی، پروتئین ها و ... هستند.

 

نوع و میزان مواد معدنی موجود در خوراک دام و طیور به صورت طبیعی از منابع گیاهی تامین می‌شود و رابطه مستقیمی با سن و اقلیم گیاهان داشته و بسته به نوع تغذیه دام و طیور نوع و میزان آن نیز متغیر است. با توجه به عدم تغذیه دام با گیاهان تازه و جوان خصوصا در فصول سرد سال و همین طور نبود زمین غنی از تمام عناصر مورد نیاز بدن غلظت عناصر معدنی مورد نیاز بدن کاهش یافته و کمبود این عناصر باید از طریق دادن کنسانتره متعادل تامین شود. در ایران نیز باتوجه به قرار گرفتن بیشتر مناطق در ناحیه خشک و نیمه خشک و کمبود علوفه در برخی فصول سال و همچنین بروز انواع تنش های محیطی و بیماریها، عملکرد رشد و تولید بسیاری از دامداریهای پرورش دهنده گوسفند در ایران مطلوب نمی‌باشد. یکی از راههای بهبود بازده خوراک و درنتیجه تولیدات دامی استفاده از عناصر کم مصرف بعنوان عوامل بهبود دهنده متابولیکی می‌باشد.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش